کارایی پالس اکسیمتر

پنجشنبه 20 خرداد 1400
19:23
مینا اسدی
کارایی پالس اکسیمتر

زمانی که فردی کرونا گرفته و یا اصلا فردی بیماری ریوی دارد ، بهتر است مداوم اکسیژن خون خود را اندازه گرفته و در صورت نیاز از دستگاه اکسیژن استفاده کند. در بیمارستان ها با استفاده از پالس اکسیمتر مدام میزان اکسیژن خون بیماران بدحال اندازه گرفته می شود و در صورت نیاز بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل خواهد شد.

پالس اکسیمتر بر اساس نور مادون قرمز کار می کند. زمانی که دستگاه را روشن می کنیم ، نور قرمز از قسمت پروب بر روی انگشت دست تابیده و عبور کرده و برگشت پیدا می کند. نور پس از برگشت پردازش شده و میزان اکسیژن موجود در خون و نیز ضربان قلب را برای کاربر نمایش می دهد.

به این دلیل توصیه می شود انگشتی که پروب به آن وصل می شود ، انگشت شصت بوده تا بتواند نور را با کیفیت بالایی انتقال داده و بهتر اکسیژن خون را تشخیص دهد. از طرف دیگر توصیه می شود ، انگشت بدون لاک ، زخم و ... باشد.

البته اگر مشکلی در انگشت شصت بیمار وجود داشته باشد می توان از انگشت های دیگر فرد و یا بینی ، لاله گوش و ... استفاده کرد. طراحی دستگاه به گونه ای است که بعد از چند دقیقه عدم استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

هنگام خرید پالس اکسیمتر حتما به گزینه ها و امکانات دستگاه توجه کرده و هیچگاه قیمت را فدای کیفیت نکنید. پالس اکسیمتر های ایرانی نیز با بهترین کیفیت موجود بوده و در بازار به فروش می رسد. اگر هم قیمت و هم کیفیت برایتان اهمیت خاصی دارد ، بهتر پالس اکسیمتر های ایرانی را بیشتر مورد توجه قرار دهید.


[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استفاده از پالس اکسیمتر خوب است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]