استفاده از پالس اکسیمتر برای بیماران کرونایی

پنجشنبه 20 خرداد 1400
19:20
مینا اسدی
استفاده از پالس اکسیمتر برای بیماران کرونایی

با شیوع بیماری کرونا استفاده و کارایی بسیاری از دستگاه ها کاهش یافته و بعضی دیگر نیز به کلی از رده خارج شدند. اما در عوض استفاده و تولید بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات افزایش یافته و در سراسر جهان به صورت عمده مورد استفاده قرار گرفتند. یکی از این وسایل پالس اکسیمتر می باشد.

دستگاه پالس اکسیمتر وسیله ای برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون می باشد. اکثر افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می باشند ، دچار کاهش سطح اکسیژن خون در بدنشان می شوند. حتی افرادی که دچار بدحال نشده اند و علائم خاصی ندارند ، باز در اکثر مواقع سطح اکسیژن خونشان کاهش خواهد یافت.

به این دلیل می توان این دستگاه را هم برای افرادی که مشکوک به کرونا هستند و هم افرار مبتلا مورد استفاده قرار داد. بسیاری از پزشکان وقتی با بیمار مشکوک به کرونا مواجه می شوند ، آنها را برای تست کرونا به مراکز بهداشت ارسال می کنند. در صورتی که با استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر و قرار دادن پروب دستگاه بر روی انگشت بیمار ، می توانند میزان اکسیژن در خون بیمار را اندازه گرفته و در صورت پایین بودن آن پزشک اطمینان پیدا خواهد کرد که بیمار به احتمال بسیار زیاد دچار بیماری کرونا شده است. دستگاه ها طوری طراحی شده اند زمانی که سطح اکسیژن خون در بدن بیمار به کمتر از ۹۱ و یا ۹۰ برسد ، هشدار دستگاه پالس اکسیمتر مشاهده خواهد شد.


[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استفاده از پالس اکسیمتر خوب است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]