شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

استفاده از پالس اکسیمتر خوب

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

کارایی پالس اکسیمتر

زمانی که فردی کرونا گرفته و یا اصلا فردی بیماری ریوی دارد ، بهتر است مداوم اکسیژن خون خود را اندازه گرفته و در صورت نیاز از دستگاه اکسیژن استفاده کند. در بیمارستان ها با استفاده از پالس اکسیمتر مدام میزان اکسیژن خون بیماران بدحال اندازه گرفته می شود و در صورت نیاز بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل خواهد شد.

پالس اکسیمتر بر اساس نور مادون قرمز کار می کند. زمانی که دستگاه را روشن می کنیم ، نور قرمز از قسمت پروب بر روی انگشت دست تابیده و عبور کرده و برگشت پیدا می کند. نور پس از برگشت پردازش شده و میزان اکسیژن موجود در خون و نیز ضربان قلب را برای کاربر نمایش می دهد.

به این دلیل توصیه می شود انگشتی که پروب به آن وصل می شود ، انگشت شصت بوده تا بتواند نور را با کیفیت بالایی انتقال داده و بهتر اکسیژن خون را تشخیص دهد. از طرف دیگر توصیه می شود ، انگشت بدون لاک ، زخم و ... باشد.

البته اگر مشکلی در انگشت شصت بیمار وجود داشته باشد می توان از انگشت های دیگر فرد و یا بینی ، لاله گوش و ... استفاده کرد. طراحی دستگاه به گونه ای است که بعد از چند دقیقه عدم استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

هنگام خرید پالس اکسیمتر حتما به گزینه ها و امکانات دستگاه توجه کرده و هیچگاه قیمت را فدای کیفیت نکنید. پالس اکسیمتر های ایرانی نیز با بهترین کیفیت موجود بوده و در بازار به فروش می رسد. اگر هم قیمت و هم کیفیت برایتان اهمیت خاصی دارد ، بهتر پالس اکسیمتر های ایرانی را بیشتر مورد توجه قرار دهید.

استفاده از پالس اکسیمتر برای بیماران کرونایی

با شیوع بیماری کرونا استفاده و کارایی بسیاری از دستگاه ها کاهش یافته و بعضی دیگر نیز به کلی از رده خارج شدند. اما در عوض استفاده و تولید بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات افزایش یافته و در سراسر جهان به صورت عمده مورد استفاده قرار گرفتند. یکی از این وسایل پالس اکسیمتر می باشد.

دستگاه پالس اکسیمتر وسیله ای برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون می باشد. اکثر افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می باشند ، دچار کاهش سطح اکسیژن خون در بدنشان می شوند. حتی افرادی که دچار بدحال نشده اند و علائم خاصی ندارند ، باز در اکثر مواقع سطح اکسیژن خونشان کاهش خواهد یافت.

به این دلیل می توان این دستگاه را هم برای افرادی که مشکوک به کرونا هستند و هم افرار مبتلا مورد استفاده قرار داد. بسیاری از پزشکان وقتی با بیمار مشکوک به کرونا مواجه می شوند ، آنها را برای تست کرونا به مراکز بهداشت ارسال می کنند. در صورتی که با استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر و قرار دادن پروب دستگاه بر روی انگشت بیمار ، می توانند میزان اکسیژن در خون بیمار را اندازه گرفته و در صورت پایین بودن آن پزشک اطمینان پیدا خواهد کرد که بیمار به احتمال بسیار زیاد دچار بیماری کرونا شده است. دستگاه ها طوری طراحی شده اند زمانی که سطح اکسیژن خون در بدن بیمار به کمتر از ۹۱ و یا ۹۰ برسد ، هشدار دستگاه پالس اکسیمتر مشاهده خواهد شد.

1